Ze hebben moeite met lezen, schrijven, tellen, het coördineren van hun bewegingen of zich op een samenhangende manier uit te drukken.
Je kind is onhandig, stoot tegen dingen aan, kan zichzelf niet aankleden, schrijft slecht en erg langzaam... Wat als hij of zij dyspraxisch is?
Een ontroerend verhaal van de 13-jarige Vlaming Louis, die in eigen woorden uitlegt wat dyslexie is en hoe hij het dagelijks ervaart. Een heldere, authentieke en toegankelijke video om leerlingen, ouders en leerkrachten bewust te maken van dyslexie.
Een helder en inspirerend boek over neuro-atypie, geschreven door Jo Bervoets, filosoof en autisme-expert. De auteur stelt een andere manier voor om naar neurodiversiteit te kijken: niet als een stoornis, maar als een waardevol menselijk verschil. Een naslagwerk voor een beter begrip van autisme, atypische profielen en hun plaats in onze samenleving.
Het uit het hoofd leren van de tafels van vermenigvuldiging kan erg vermoeiend zijn. Maar het is essentieel, want de tafels vormen de basis voor berekeningen aan het einde van de basisschool en de middelbare school.
Een visueel, praktisch hulpmiddel om capaciteitseenheden te begrijpen, van kubieke meter tot milliliter - ontworpen om inclusief, multisensorisch leren te ondersteunen.
Een vroege diagnose verandert het dagelijks leven van je neuroatypische kind: op school, met vriendjes en zelfs thuis. Ontdek hoe.
Onze 8 praktische tips om je neuroatypische kind terug naar school te helpen: routines, sensorische hulpmiddelen, socialisatie en nog veel meer.